תכנית לימודים

בית הספר לאומנות מספרי הסיפורים  בבית אריאלה -2021.

היקף: 162 שעות אקדמיות
תחילת הלימודים: 3/11/20

סוף הלימודים: 15/6/21

ימי הלימוד ושעות: הלימודים יתקיימו בימי שלישי בין השעות 10:00-15:00

מקום הלימוד: מרכז תרבות בית אריאלה, שד' שאול המלך 25, ת"א.

תכנית לימודים באומנות מספרי הסיפורים, המכשירה תלמידים להופעות מקצועיות מול קהלים מגוונים. חושפת את התלמידים למגוון גישות באומנות.

מטרות בית הספר: הכשרת התלמידים להתעמקות וידע רחב באומנות הסיפור בשאיפה לעבודה קבועה בתחום למסיימי שנה ב'.
 

רכזת הלימודים: לילך צור. מספרת סיפורים ושחקנית. בוגרת לימודי משחק בסמינר הקיבוצים ואומנות מספרי הסיפורים בבית אריאלה ואמרסון קולג'. מורה בכירה לאומנות הסיפור.

לבוגרי שנה א' תינתן תעודה מטעם בית אריאלה והעמותה לקידום אומנות מספרי הסיפורים.
בוגרי שנה ב' יקבלו ליווי מקצועי ואישי בבניית מופע לילדים/מבוגרים ועזרה בהפצה ושיווק.

 

מבנה הקורס.

במהלך שנה א' , המפגשים יתקיימו בשני חלקים.

בחלק הראשון, רכזת הלימודים, לילך צור תלווה את התלמידים בתהליך עבודה אישי וקבוצתי. העבודה תכלול התעמקות בעולמו הפנימי של מספר הסיפורים, התאמת הסיפור לקהל היעד ולמספר, בניית מופע, יכולות בימתיים ויכולת אלתור.

החלק השני יועבר על ידי מנחה אורח המייצג הדגשים ונקודות השקפה שונות באומנות הסיפור.

שיעור 1

 

מספר הסיפורים כדובר אמת. האותנטיות של מספר הסיפורים כאמצעי ליצירת הזדהות עם הקהל.

עומר ראובני
 

שיעורים 2-3

מסיפור לדיבור. על פעולות הדיבור של המספר במעבר מסיפור לבמה.

 נעמי יואלי
 

שעורים 4-5

חקר אומנות מספרי הסיפורים. ידע תיאורטי על מספרי סיפורים בתרבויות השונות ולאורך ההיסטוריה.

ד"ר יואל פרץ
 

שעורים 6-7

שפת הגוף-שפת הסיפור. פיתוח מיומנויות פיזיות, נוכחות המספר וכלים ליצירת שפה בימתית מקורית.

פרופ' נועם מאירי
 

שעורים 8-9

שימוש בחפץ. טכניקת גישה מפעילה

אלית ובר
 

שעורים 10-11

מהשטעטל ועד מחנה יהודה. מפגש עם שפה וחשיבה ייחודית מ"האסכולה" הירושלמית.

ג'קי לוי


שעורים 12-13

המצאת סיפור. מציאת הערוץ הפנימי, דרכו סיפורים מגיעים אלינו ברגע זה.

נעמה תל צור
 

שעורים 14-15

חקר משמעות סיפורי האחים גרים.

אסתר נפתלי
 

שעורים 16-17

לחיות את פעולת הסיפור. להחיות את הסיפור מתוך הכאן ועכשיו.

עודד קוטלר
 

שעורים 17-18

קוסם מעבר לדלת. סיפור בראיה רספקטיבית וביוגרפיה כמקור השראה.

שרון אביב
 

שעורים 19-20

סיפורים מהלב. לספר מתוך הקשבה לקול הפנימי.

יוסף המספר


שעורים 21-23

סיפורים גדולים לקטנים. על שעת סיפור לילדים, שימוש בשיר וגוזמאיות ודמיונות

עומר ראובני


שעורים 24-27

התנסות מעשית למופע סיום

לילך צור

 

  

בפני מסיימי שנה א תיפתח אפשרות ללימודי המשך שיהוו התמחות במסלול של מופע סיפור ילדים או מופע סיפורים למבוגרים.

בוגרי שנה א' יזכו לליווי מקצועי ואישי ע'י טובי המנחים בתחום ,תוך עבודה משותפת עד למופע מוכן ,כולל שיווקו .

צור קשר